Jak pozyskać leady sprzedażowe?

Głównym zadaniem działu marketingowego jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów, stosując przeróżne metody. Obecnie wielu odbiorców można pozyskać w sieci. Idealnym przykładem jest międzynarodowa platforma LinkedIn, która zrzesza przedstawicieli przeróżnych zawodów i branż. Sprawdź, jak wykorzystać tak ogromną bazę kontaktów.
Przeczytaj również: Jak dbać o system ogrzewania podłogowego elektrycznego?
Dlaczego warto skupić się na platformie LinkedIn?
Wśród najpopularniejszych mediów społecznościowych wymieniane są Instagram oraz Facebook. Na tych platformach również można starać się nawiązać relacje biznesowe, jednak to właśnie LinkedIn dostarcza mnóstwa informacji na temat upodobań czy doświadczenia zawodowego, co znacznie ułatwia dotarcie do osób realnie zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami.
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Według najnowszego raportu platforma zgromadziła ponad 810 mln użytkowników pochodzących z całego świata, a jej roczny przychód wynosi 9,5 mld euro. Na portalu dostępnych jest około 150 różnych branż do wyboru, co zwiększa szanse na idealne dopasowanie proponowanej oferty reklamowej do odbiorcy (poprzez sprawdzenie danych profilowych i indywidualnych zainteresowań).
Przeczytaj również: Dlaczego warto wybrać doświadczonego specjalistę w medycynie estetycznej?
Czym są leady sprzedażowe i jak je pozyskać?
Wszystkie osoby lub podmioty, które wykazują zainteresowanie proponowanymi produktami czy usługami, to właśnie wspomniane leady sprzedażowe. Agencje marketingowe przeprowadzają dogłębną analizę profilów na LinkedIn (wykorzystując dostępne filtry), wybierając wyłącznie konta pasujące do wcześniej określonej tzw. grupy docelowej. Następnie pracownicy starają się skontaktować z daną osobą poprzez wiadomości na komunikatorze, skrzynce InMail czy poprzez stronę firmową na platformie, a także personalnie.
Marketing w firmie — samodzielnie czy z agencją?
Przedsiębiorcy mogą samodzielnie pozyskiwać biznesowe kontakty, co wymaga ogromu pracy, a także znajomości metod marketingowych czy obowiązujących trendów sprzedażowych. Właściciel firmy może również zatrudnić specjalistę lub podjąć współpracę z agencją marketingową, która w ramach miesięcznego abonamentu będzie pozyskiwać określoną liczbę klientów.
Polecane artykuły

Budowanie mięśni – jak robić to skutecznie?
Pięknie wyrzeźbiona sylwetka to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Jeśli Ciebie również interesuje budowanie mięśni, musisz przestrzegać kilku zasad, aby osiągnąć przyrost masy mięśniowej w odpowiednio krótkim czasie. Zapoznaj się z poniższymi poradami i przygotuj plan treningowy dostosowany do pożąd

Butla z helem na 50 balonów – jak działa taki zestaw?
Nadmuchiwane ozdoby unoszące się pod sufitem są jedną z najlepszych atrakcji i dekoracji imprez urodzinowych, weselnych, sylwestrowych oraz wielu innych. Aby jednak osiągnąć wymarzony efekt i przystroić dowolne miejsce, potrzebne są odpowiednie produkty, czyli balony oraz butla z helem. Przeczytaj,